Вход за регистрирани
Забравена парола?
Регистрация
Кошница: празна

Количката е празна

Ангренажни ремъци

Ангренажни ремъци

Ангренажни ремъци

Ангренажният ремък се намира в предната страна на двигателя и задвижва коляновия и разпределителния вал. Разпределителният вал в цилиндровата глава подсигурява регулярното отваряне и затваряне на клапаните.

По време на своя "живот" в двигателя ангренажният ремък изминава огромно разстояние, равняващо се на повече от 6 обиколки на Земята.

Дори след дълга употреба ангренажният ремък не трябва да се разтяга, тъй като в противен случай работата на двигателя няма да е вече оптимална. Възможно е повишаване на разхода и количеството отделени вредни емисии.

От появата си в началото на 70-те години ремъкът непрекъснато намира все по-голямо приложение за задвижване на разпределителния вал в автомобила заменяйки почти напълно традиционното задвижване с верига.

Между основните предимства на използването на ангренажен ремък са, че има висока ефективност, изгоден е като ценово решение, не изисква смазване и работи почти без звуков ефект.

През последните години двигателите стават все по-компактни. Същевременно броят на компонентите, които се задвижват от ремъка все повече нараства. Това развитие на технологиите увеличава изискванията към ремъка и поставя въпроса за неговата издържливост, надежност и гъвкавост. Той трябва да издържа на висока температура, тъй като топлината обикновено се концентрира около двигателя и не може да бъде лесно и бързо разсеяна. Автомобилните производители също непрекъснато поставят по-високи изисквания спрямо работния живот и надежността на продукта. За да се отговори на всички тези предизвикателства, производителят на ремъци трябва непрекъснато да търси нови разработки, да подобрява качеството на продукта и да създава нови изделия.

В продължение на много години основния материал за изработката на ремъци е бил полихлоропрен. По-голяма част от ремъците на Roulunds обаче се изработват от високо наситен нитрил. Този преход е наложен от развитието и последното поколение автомобилни двигатели. Тъй като ефективността на двигателите се увеличава те работят при по-високи обороти и по-високи температури. Това развитие изисква по-силни и по-устойчиви на висока температура ремъци. Високо наситения нитрил има значително по-добри качества в сравнение с полихлоропрена. Същевременно тази нова гумена смес е по-скъпа и по-трудна за обработка.

В съвременния двигател ремъкът, както и останалите подвижни компоненти са подложени на високо ниво на износване, температура и вибрации. Ако ангренажния ремък се скъса, когато двигателя работи, то това може да доведе до сериозна повреда за двигателя.

Обтяжните и паразитни ролки са подложени на същите натоварвания и условия както ремъците. Пукнатини в дълбочина от металната повърхност, повредени уплътнения или износени метални части могат да доведат до затваряне на лагера. Ролка, която не работи правилно причинява по-бързо износване или директно уврежда ремъка. Ако ролките не са монтирани правилно или не са затегнати достатъчно добре, зъбите на ремъка могат да прескочат, а резултатът ще е нанасена сериозна повреда на двигателя. Ето защо винаги е препоръчително да се сменя не само ремъкът, а всички компоненти на системата. Едновременната смяна на всички компоненти е най-добрия начин да се осигури безопасна работа.

Конструкция и дизайн

Основната функция на ангренажния ремък е да осигури точната синхронизация между разпределителния и коляновия вал. Като зъбно колело зъбите на ангренажния ремък лягат по профила на зъбния барабан. Разпределителния вал активира клапаните, докато буталата на двигателя посредством мотовилка задвижват коляновия вал. Тази схема осигурява синхронизирано задвижване, като разпределителния и коляновия вал имат пропорционална постоянна скорост на въртене.

Напоследък ангренажния ремък все по-често се използва и за задвижване на други компоненти като водна или инжекционна помпа.

Автомобилните ремъци се изработват от различни материали които придават здравина и гъвкавост на ремъка. Всеки материал и слой изпълняват важна роля за правилното функциониране на ремъка.

1) Гуменият компонент е опорния елемент на ремъка, който същевременно формира и профила му. Зъбите на ремъка могат да бъдат заоблени или трапецовидни. Влакната са ориентирани по посока на въртенето на ремъка, като по този начин се осигурява висока степен на надлъжна гъвкавост, като същевременно се поддържа висока напречна твърдост. Гуменият компонент е особено устойчив на износване, масла, греси, и т.н.

2) Устойчивите на опън нишки са основния компонент на ремъка, който придава движението. Използването на ангренажен ремък, за да се предава и синхронизира задвижването, поставя към него особено големи изисквания за здравина. Поради тази причина стъклени нишки се използват за придаване на устойчивост против излишно разтягане. Именно стъклените нишки предлагат изключителна здравина и почти никакво удължаване. За да се придаде още по-голяма здравина, стъклените нишки се усукват. Това предотвратява измъкването на ремъка от шайбата на разпределителния вал. Това е особено важно защото там за разлика от други шайби, няма ограничаващ ръб.

3) Устойчивостта на зъбите срещу износване изпълнява значителна роля за правилната работа на ремъка. Външният слой на зъбите се състои от тъкан от синтетични влакна които са импрегнирани с гума. Тази тъкан увеличава здравината на зъбите и устойчивостта им към износване.

 

 

 Обтяжните и паразитни ролки имат същия строеж като всеки един лагер. Вътрешността на лагера се състои от метални сачми, които се движат по вграден канал, като по този начин се осигурява неговото равномерно движение.

Обтяжната ролка осигурява правилното обтягане на ремъка. Има два типа обтяжни ролки. Ремъка се обтяга или от автоматична обтяжна ролка или се натяга ръчно по време на монтажа. Най-разпространения тип е втория с ръчно натягане. Правилното натягане се постига или чрез настройка на механизъм с ексцентрик или чрез преместване на носещата пластина.
 

 

 Функцията на паразитната ролка е да направлява ангренажния ремък и да осигури правилното зацепване на зъбите му със зъбното колело.

 
Купете "Ангренажен ремък" за Вашата кола от нашия онлайн магазин

Изберете марката на Вашия автомобил и ще се зареди списък със наличните артикули на TOP цена от CarAuto.BG

Ангренажен ремък


CarAuto.BG работи с бисквитки. Използвайки този сайт, вие приемате нашите Общи Условия и Политика за Поверителност