Вход за регистрирани
Забравена парола?
Регистрация
Кошница: празна

Количката е празна

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те

 Тази статия цели да ни даде обяснения за причините и последствията за всичко, на което е подложена една свещ.

Нормално състояние:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 01
Снимката отляво показва как една свещ трябва да изглежда.     
Сиво-белият свят показва, че свещта работи на правилния топлинен диапазон, както и че цилиндрите са наред. Обърнете внимание, че при съвременните двигатели, които се задвижват от безоловно гориво, могат да се срещнат затруднения при определяне на цвета. В такъв случай използвайте лупа или осветително тяло, за да направите възможно най-правилната оценка.

Състезателен съвет:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 02

Вертикалната цветна ивица на керамичната част показва къде трябва да наблюдавате свещта. Това е мястото, което леко е насочено към изпускателния клапан. Най-доброто положение на свещта е показно на снимката в дясно. Ако свещта не е поставена по този начин, това не е най-оптималното положение. Все още има спорове дали си въобще има смисъл от положението на свещта, но от гледна точка на последните конкси сили, не боли, ако са поставени правилно.

Износено състояние:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 03
Прекалено износеният електрод може да пропусне искра при ускорение и да причини трудно запалване.
Просто свещта е износена… цвета изглежда сравнително добре, така че само заменете със същата свещ или с такава със същия топлинен диапазон. Всички знаем, че „ако работи, не го поправяме”. Не търсете начини за поправяне – вината е ваша, че не сте я сменили по-рано.

Механична повреда:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 04
Това се причинява от чужди тела в горивната камера или неправилно разстояние при контакт с буталото. Дори малко парченце въглерод може да причини това.     
За да решите проблема, уверете се, че свещта е с правилна дължина, както и че сте премахнали всички чужди тела и материали в горивната камера. В някои случаи може да има останало въглеродно натрупване на гърба на всмукателните клапани, които трябва да се премахнат.

Детонация:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 05
В случаи на тежки детонации, изолаторът може да се пукне или отчупи. Неточното междуелектродно разстояние също може да предизвика повреда на изолаторния връх.
Детонацията е много неприятна… убедете се, че използвате гориво с правилно октаново число и след това проверете запалителната синхронизация. Важно е да сте сигурни, че използвате свещ с правилен топлинен диапазон.

Прегряване:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 06
При този симптом трябва да забележите блед вид, бял изолатор, бързо износване на електрода, както и липса на заряд. Външната обвивка също може да е обезцветена.
За да излекувате мотора си, уверете се, че свещта е с правилния топлинен диапазон, запалителната синхронизация е правилна, както и че въздушно-горивния микс не е прекалено слаб.

Отлагане на сажди:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 07
Това са светлокафяви отлагания, които се появяват отстрани и/или в центъра на електрода. Получава се от добавки в горивото и/или маслото. Състоянието може да предизвика пропускане на искра.
Решението е да проверите дали клапанните водачи и уплътнения или да смените марката гориво. Между другото много мотористи търсят решението в по-горещи свещи. Трявба да разберете, че обикновено проблемът не е в свещта.

Замърсена с масло:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 08
Натрупването на масло се дължи на редкия контрол върху него. Тече масло през износени клапани, бутални пръстени, а при някои състезателни мотоциклети е възможно теч през всмукателния уплътнител и от там в горивната камера.     
Проверете за износени клапани, всмукателни уплътнители, както и износени стени на цилиндъра и бутални пръстени. Тест за течове е най-доброто, което може да направите, за да намерите проблема.

Еднократно пре-запалване:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 09
Обикновено това изглежда като стопен център на електрода.     
Трябва да проверите топлинния диапазон на свещта, дали запалването не е синхронизирано, теч на горивни смеси, както и да проверите дали в горивната камера няма отлагания или горещи точки.
Ако вие или вашият майстор отдели време – всички части на горивната камера трябва да бъдат прегледани и почистени, за да се елиминира проблема. Това включва острите ъгли на камерата, главите на буталата, както и стените на цилиндрите.

Постоянно пре-запалване:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 10
Това със сигурност е много очевидно… стопен или липсващ електрод, както и разрушен изолатор.     
Проверете за правилния топлинен диапазон на свещта, синхронизация на запалването, слаба горивна смес. Добре е също така да проверите и за горещи точки и отлагания в горивната камера.
Ако вие или вашият майстор отдели време – всички части на горивната камера трябва да бъдат прегледани и почистени, за да се елиминира проблема. Това включва острите ъгли на камерата, главите на буталата, както и стените на цилиндрите.
Ако видите, че свещта ви изглежда по този начин, по-добре проверете за възможни повреди по двигателя (бутала, стени на цилиндър, клапани, пръстени и т.н.).

Залети отлагания:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 11
На вид тези излагания приличат на малки островчета от замърсители по изолатора. Това обикновено е причинено от замърсен карбуратор или въздушно всмукване, както е и възможно самия инжекцион да е повреден или замърсен.
За да решите проблема, трябва да използвате силен препарат за почистване на карбуратор и дросел или друг разтворител преди да сложите новата свещ.

Въглеродни замърсявания:

Състоянията на свещите и за какво ни предупреждават те 12
Това е много често срещано състояние при състезателни двигатели. Мек, черен, саждив, сух въглерод. Това е показател за богата горивна смес, слабо запалване или неточен топлинен диапазон на свещта (прекалено студен).
Първо е добре да се проверите топлинния диапазон. Проверете дросела дали е настроен и работи добре. При двигатели с горивен инжекцион, проверете за запушена инжекциона глава. Важно е да проверите и настройката на налягането на инжекциона.     
Основно правило при компютърно контролираните двигатели е да се уверите, че всички входящи сигнали към компютъра работят правилно. Това включва всички датчици за налягане и топлина, както и компонентите на EFI системата.

Накрая, валидно за всички видове двигатели – проверете за дупки и липса на вакум, слаба искра или нисък волтаж.

Купете "Запалителни свещи" за Вашата кола от нашия онлайн магазин

Изберете марката на Вашия автомобил и ще се зареди списък със наличните артикули на TOP цена от CarAuto.BG

Запалителни свещи


CarAuto.BG работи с бисквитки. Използвайки този сайт, вие приемате нашите Общи Условия и Политика за Поверителност