Ремонт на ABS модули

Предлагаме ремонт на  ABS модули на всички марки автомобили (VW, AUDI, BMW, SEAT, SKODA, VOLVO, RENAULT, CITROEN, MERCEDES, OPEL, FORD, ALFA ROMEO, PEUGEOT, TOYOTA, ), цената на ремонта е от 80 до 200лв в зависимост от повредата на модула. От информацията, която е предоставена по-долу може да научите повече за видовете ABS модули, грешките  и повредите,  които са предпоставка за ремонт на модула.

При интерес от ваша страна или нужда от информация, можете да се свържете на:

Тел: 0886339978

e-mail: vlladii@gmail.com

e-mail: carautobg@gmail.com

 

Skype: vladislav.viktorov

bosh

    

  

 

Информация за моделите  ABS модули които подлежат на ремонт и симптомите на повреден модул

ABS модулите, които подлежат на ремонт са с марка Bosch и АТЕ. ABS модулите с марка  Bosch  са няколко модела в зависимост от годината на пройзводство на автомобила. В автомобили произвеждани от 1995г.  до 2000г.  е използван  ABS модул Bosch 5.3.

- ABS модул Bosch 5.3.

Description: Bosch 5.3 picture

Оригиналните номера по-които може да се определи, дали ABS модула е BOSCH 5.3 са два номера. Номерът който се намира на самият модул, който е показан на следващата снимка и е със следната номенклатура 0 273 004 ... е номер по BOSCH.

Description: Part number image

Номерът който е гравиран на самият метален корпус на блока с клапаните и тръбичките за спирачна течност, представляващ примерно номер 8E0 614 111 A е номер съответстващ само за даденият автомобил. Това означава, че ако бъде предприета замяна на повредения модул с нов или с втора употреба, новият блок трябва да е със същата номенклатура. ABS модулът  със съответстващи номера от следната таблица е модел BOSCH 5.3 .

0 273 004 284

8E0 614 111 A

0 273 004 283

8E0 614 111 B

0 273 004 285

8E0 614 111 C

0 273 004 286

8E0 614 111 H

0 273 004 134

8E0 614 111 M

0 273 004 133

8E0 614 111 P

0 273 004 135

8E0 614 111 R

0 273 004 358

8E0 614 111 AH

0 273 004 573

3B0 614 111

0 273 004 281

8E0 614 111 AB

0 273 004 282

8E0 614 111 AM

0 273 004 132

8E0 614 111

0 273 004 211

7D0 614 111 B

 

 
 
 

Симптомите и грешките при диагностика от които се определя дали модулът е повреден и е за ремонт са следните:

  • Симптоми:
  • При подаване на контакт или запалване на автомобила, се появява звуков сигнал и светва „удивителна“ и „ ABS лампа“.
  • След загряване на двигателя на автомобила появяване на звуков сигнал и светва „удивителна“ и „ ABS лампа“.
  • Постоянно работеща ABS помпа.
  • Грешки от диагностика.
  • Невъзможно свързване на диагностичната апаратура с ABS модула.
  • Записана  грешка „Fault Code - 01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster“  в таблото на автомобила.  

 

                 - ABS модул Bosch 5.7.

Следващият модел ABS модул е BOSCH 5.7, този модел е използван за вграждане в модели автомобили от 2001г до 2006г.

 

Description: Bosch 5.7

ABS модул със съответстващи номера от следната таблица е модел BOSCH 5.7 .

 

0 265 950 011

8E0 614 517

0 265 950 012

8E0 614 517 A

0 265 950 078

8E0 614 517 H

0 265 950 079

8E0 614 517 G

0 265 950 080

 

0 265 950 081

 

0 265 950 036

0265225086 4B0614517E (Passat W8 and Audi S6)

0 265 950 090

0265225203 4B0611517 (Passat W8)

0 265 950 105

3D0 614 517

 

3W0 614 517 B

 

3D0 614 517 AK

0 265 950 055

4B0 614 517 G

0 265 950 054

 

0 265 950 115

 

 

Симптомите и грешките при диагностика от които се определя дали модула е повреден и е за ремонт са следните.

  • Симптоми:
  • При подаване на контакт или запалване на автомобила, се появява звуков сигнал и светва „удивителна“ и „ ABS лампа“.
  • След загряване на двигателя на автомобила появяване на звуков сигнал и светва „удивителна“ и „ ABS лампа“.
  • Задействане на ABS системата на автомобила, без да е имало необходимост.
  • Постоянно работеща ABS помпа.

 

  • Грешки от диагностика.
  • Невъзможно свързване на диагностичната апаратура с ABS модула.
  • Записана  грешка за прекъсната верига на някой от ABS датчиците „00283 - ABS Wheel Speed Sensor Front Left (G47): Open or Short to Plus“.

 

               - ABS модул ATE

Description: ATE ABS REPAIR

 

Description: B4 Passat ABS Rebuild

 

           Този модел ABS модул е използвам в автомобили от 1994г до 1999г.

Симптомите и грешките при диагностика от които се определя дали модула е повреден и е за ремонт са следните.

  • Симптоми:
  • При подаване на контакт или запалване на автомобила, се появява звуков сигнал и светва „удивителна“ и „ ABS лампа“.
  • След загряване на двигателя на автомобила появяване на звуков сигнал и светва „удивителна“ и „ ABS лампа“.
  • Постоянно светеща ABS лампа.
  • Грешки от диагностика.
  • Невъзможно свързване на диагностичната апаратура с ABS модула.
  • Записана грешка „ 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications „.

 

  

 

 

 

Антиблокировъчна спирачна система (ABS – anti lock brake system)
Основното предназначение на ABS е да контролира скоростта на четирите колела и когато се натисне спирачния педал, да установи дали някое от колелата намалява по-бързо своята скорост от останалите. Това би означавало, че колелото е възможно да “блокира”. Съвременният еквивалент сега се нарича “Stability Control” (Управление на Стабилността) и е доста по-усъвършенстван от стандартната ABS. Новите автомобили са снабдени и със система срещу занасяне, която в основата си работи противоположно на ABS. Ако има известно увеличение на индивидуалната скорост на някое от колелата при ускорение, то това колело получава спирачно налягане, за да се коригира разликата. През това време електронният блок за управление извършва промяна на въртящия момент. Индикаторната лампа на ABS не премигва преди, по време на и след горното действие, т.е. управляващия блок възприема ситуацията не като грешка, а като нормална работа на ABS.

 

  • Принцип на работа на антиблокировъчната спирачна система:

ABS се състои от три основни елемента:
     • датчици за скоростта на въртене на колелата;
     • електронен блок за управление (ЕБУ) или наричан още ABS контролер;
     • изпълнителен механизъм – хидроагрегат.

Всяко регулируемо колело е снабдено със зъбно колело и индуктивен датчик, съдържащ постоянен магнит и бобина. Въртенето на зъбното колело индуцира в бобината на датчика променливо напрежение, честотата на която е пропорционална на ъгловата скорост на въртене и броя на зъбите на колелото.
Хидроагрегата включва в себе си хидроакумулатор, електрохидравлична помпа и електрохидравлични клапани. На всяко индивидуално регулируемо колело са монтирани двойка клапани: нормално отворен входящ клапан и нормално затворен изходящ клапан; посредством тези клапани ЕБУ може да повишава, понижава или да поддържа постоянно налягане в спирачната камера. В изходното състояние на хидроагрегата двата електромагнитни клапана и електродвигателя на хидропомпата за изпразнени. Спирачната камера е съединена с главния спирачен цилиндър през отворения изходящ клапан, при което входящия клапан е затворен.

При нормално работно налягане (без блокиране на колелата) спирачната течност без ограничение преминава от главния цилиндър в спирачната камера и налягането на течността в цилиндъра и в камерата е еднакво и пропорционално на степента на натиск върху спирачния педал. В този случай ABS не влияе на спирачната система. При рязко спиране ( с възможност за блокировка на колелата) ЕБУ подава сигнал едновременно към електромагнитите на двата клапана и те сработват. При това входящият клапан отделя спирачната камера от главния спирачен цилиндър, а изходящия я съединява с хидроакумулатора, което води до намаляване на налягането. Едновременно с това ЕБУ включва двигателят на хидропомпата, за да върне течността от хидроакумулатора в главния спирачен цилиндър.

Налягането в спирачната камера продължава да се понижава. Когато опасността от блокиране на колелата изчезне, ЕБУ затваря изходящия клапан. При това спирачната камера се оказва откачена и от главния цилиндър, и от хидроакумулатора, а налягането в камерата става постоянно и по-малко, отколкото в главния спирачен цилиндър. Когато колелото набере обороти, ЕБУ спира напрежението към входящият клапан, който се отваря и отново съединява спирачната камера с главния спирачен цилиндър. Налягането в камерата нараства и се изравнява с налягането в главния спирачен цилиндър. С това завършва цикъла на работа на ABS.
Ако колелото отново прояви стремеж към блокиране, започва следващият цикъл на работа. Честотата на работата на системата е 5Hz – 10Hz.
При работа на ABS средното налягане в спирачната камера не зависи от степента на натиск върху спирачния педал, а се определя от ЕБУ в зависимост от състоянието на пътното покритие.

В пълната си конфигурация ABS съдържа четири датчика и четири двойки клапани, което позволява индивидуално да се въздейства на всяко колело за постигане на максимален ефект на спирането и позволява да се запази диагоналното разпределение на спирачния привод. Такива системи се наричат четириканални.

 

  • Принцип на работа на ABS датчик:

При работата си ABS получава сигнал от четири, еднакви по конструкция, датчика, по един за всяко колело.
Датчикът представлява бобина с намагнитена сърцевина. Изходът на датчика е променливотоков, като се генерира импулс на напрежение всеки път, когато накой от зъбите на въртящото се зъбно колело премине през магнитното поле на датчика. Формата на изходният сигнал зависи от няколко фактора:

  • вътрешната магнитна сила на полето на датчика;
  • броя на намотките на бобината на датчика;
  •  формата на въртящото се зъбно колело;
  • разстоянието между датчика и въртящото се зъбно колело;
  • скоростта, с която зъбното колело преминава през магнитното поле на датчика;

 

Всеки от тези фактори играе важна роля при формирането на изходния сигнал от датчика. Когато зъб на колелото попадне в магнитното поле на датчика се генерира положителен пик на напрежение на изходния сигнал, а след излизането му от магнитното поле се генерира отрицателен пик, еднакъв по амплитуда с положителния.
Датчикът има два извода, единият от който се свързва към маса, а другият (сигнален) извод се подава към ЕБУ.

Изходният сигнал от датчика зависи от скоростта на автомобила: колкото е по-ниска скоростта, толкова амплитудата на изходния сигнал е по-малка, а периода на импулсите по-голям и обратно – при висока скорост амплитудата е по-голяма, а периода на импулсите по-малък.

  • Ред за проверка на изправността на ABS датчик:
  • Извършете външен визуален оглед на зъбното колело и датчика за скъсани или повредени кабели. С волтметър проверете дали към датчика се подава захранващо напрежение.
  • Проверете дали въздушната междина между зъбното колело и датчика е в необходимите граници.
  •  Изключете куплунга на датчика.
  •  Измерете с омметър активното съпротивление между изводите на датчика. Проверете в базата данни каква трябва да бъде стойността на измереното съпротивление на датчика за съответната марка и модел автомобил. Ако показанието е безкрайно голямо съпротивление, това означава, че датчика е прекъснат. Нулевото или близко до нулевото показание означава, че бобината на датчика е накъсо.
  •  Повторете процедурата и с останалите колела, за да видите състоянието и на другите три датчика.