Вход за регистрирани
Забравена парола?
Регистрация
Кошница: празна

Количката е празна

Смяна на ангренажен ремък - Кога и Как?

Смяна на ангренажен ремък - Кога и Как?

Смяна на ангренажен ремък - Кога и Как?

Легенда

1.    Ангренажен ремък-понятие

2.    Компонентите на ангренажен комплект

3.    Кога се сменя ангренажен ремък

4.    Смяна на ангренажен ремък и ролки. Практически насоки и обяснения + видеоклипове. 

5.    Цена на ангренажен ремък

 

1. Ангренажен ремък- понятие

Ангренажният ремък е една от основните автомобилни части, посредством която се осъществява синхронизирането на коляновия и разпределителния вал в автомобилите.

Дълги години за производството на ангренажния ремък е използван полихлоропренов материал. В съвременния свят обаче за автомобилите настъпват по - високи изисквания относно издръжливостта на високи температури и високи обороти, а също така да се увеличи времето и километрите не техния „живот“. Именно тези причина са предпоставка за използването на нитрил, като материал за тяхното производство. Наситения нитрил има много по -добри качества от полихлоропрена, но значително по – скъп и много по – трудно се обработва.

В повечето автомобили с напречно разпределение на двигателите ангренажният ремък се намира в лявата част на двигателя, като ангренажният ремък е  разположен под  предпазен пластмасов капак Фиг.1.

 

 
                                    Фиг.1
 

Всеки автомобилен двигател има един или два разпределителни вала и един колянов. След възпламеняване на горивната смес в цилиндрите се осъществява постъпателно движение на буталата,  а те задвижват биелите, които пък от своя страна задвижват коляновия вал. За да се повтори тази

поредица от действия е необходимо да се задвижи и разпределителният вал, който пък от своя страна задвижва клапаните, посредством които се нагнетява въздухът в цилиндрите или се изпускат изгорелите газове след възпламеняване на горивната смес. За синхронизацията на  коляновият и разпределителният вал и за да се осъществи правилната работа на автомобилния двигател, е необходим ангренажният ремък.

Ангренажният ремък не осъществява само синхронизацията,той служи и за задвижване на водната помпа, при някои двигатели и за задвижване на горивната помпа, това се отнася за повечето дизелови двигатели.

На следващата Фиг.2 е изобразен нагледно ангренажен ремък и компонентите от двигателя които задвижва той.

 

                                 Фиг.2.

 

2.  Компонентите  на  ангренажен комплект

  • Ангренажен ремък.

За него споменахме и дадохме обяснение в точка 1.

  •  Разпределителен вал

Тази автомобилна част представлява една права ост - Фиг.3 , в края на която има зъбно колело, а по цялата и дължина има гърбици необходими за прилагане на натиск към клапаните.
 
                                   Фиг.3

  • Колянов вал

Коляновият вал е механичен сложен детайл, чиято основна функция е да превръща възвратно-постъпателното движение във въртеливо и обратното Фиг.4.
 
                                    Фиг.4.
Коляновият вал заедно с мотовилката образува коляно-мотовилковия механизъм. Най-честото използван днес е в двигателите с вътрешно горене, където постъпателното движение се превръща във въртеливо. При компресорите и помпите става обратното: въртеливото движение от електродвигателя се превръща в постъпателно, за нагнетяване на флуида.

Коляновият вал има сложна начупена форма. Основната ос от двете си страни лагерува в картера. Чрез твърди рамена шийките на мотовилките са изнесени под определен ъгъл и на определено разстояние от основната ос. В тези шийки лагерува мотовилката, която е свързана с буталото. Броят на чупките на коляновия вал (съотв. на буталата и мотовилките) е равен на броя на цилиндрите на двигателя. По този начин натискът от изгарянето (линейно движение) се поема от буталото и мотовилката и се предава на коляновия вал като въртеливо движение. Към коляновия вал може да има прикрепен маховик и противотежести за облекчаване работата на основните (носещите) лагери. Коляновият вал се върти с много високи обороти, поради което трябва да се лагерува и смазва много добре.

  •  Обтяжна ролка

Обтяжната ролка е предназначена за обтягане на ангренажния ремък, за да може да е постоянно обтегнат. Посредством тази ролка- фиг.5 и нейният механизъм се предотвъртява възможността ангренажния ремък да се отпусне след определен пробег на автомобила.
 
                            фиг.5

  •  Паразитна ролка

Тази ролка има строеж на лагер. Вътрешността и се състои от метални сачми, които се движат по вграден канал, тази ролка се използва само за водене на ангренажния ремък. Не е предназначена за обтягане. Пример за такава ролка е следващото изображение Фиг.6. Тя също е подложена на големи натоварвания, затова е препоръчително да се сменя заедно с ангренажния ремък.
 
                                  Фиг.6.

  •  Водна помпа

Друг важен компонент, който задвижва ангренажния ремък в повечето автомобили е водната помпа Фиг.7. Посредством нея се осъществява циркулацията на охладителната течност на двигателя. Нейната изправност е важна, за да непрегрее двигателя. Когато водната помпа не е изправна се наблюдават течове на охладителна течност и загубата и или прегряване на двигателя. В повечето сервизни инструкции за използване и монтаж на водната помпа се предписва нейната подмяна да се извършва на всяка смяна на ангренажен ремък.

  
                            Фиг.7.


3.    Кога се сменя ангренажен ремък

След като вече разяснихме какво представлява ангренажният ремък и отделните компоненти, които задвижва той, сега ще обясним защо всеки автомобил има нужда от смяна на ангренажен ремък след определен диапазон от изминати километри.

Всяка една от изброените автомобилни части от ангренажният комплект е подложена на големи натоварвания. След продължителни тестове и изпитвания, производителите на ангренажни комплекти предписват в своите описания по монтаж и експлатация диапазон от 50 000 до 150 000 км. за смяна на ангренажен комплект (в зависимост от това за какъв модел автомобил е предназначен съответния ангренажен комплект).

Много от шофьорите, които притежават автомобили не знаят за важното значение на ангренажния ремък, а някои и не предполагат за тяхното съществуване. Този наглед прост и елементарен елемент от двигателя с вътрешно горене, много често е забравян.  Неговото скъсване довежда при накои автомобили до повреждане на целия двигател. Скъсването на ремъка се осъществява най-често при големи натоварвания на двигателя, а това се получава най-често при междуградски пътувания, когато оборотите на двигателя са най-големи. Скъсването на ангренажния ремък не е съпроводен отначало със странен звук а просто автомобила губи мощност и угасва. След неговото скъсване, единственият начин за придвижване на автомобила е посредством теглене или пътна помощ. След тази повреда е необходимо колата да бъде оставена в сервиз, за да може да се диагностицира освен скъсания ангренажен ремък, какви други поражения са възникнали върху автомобилния двигател. Както споменахме по горе, ангренажният ремък синхронизира разпределителния и коляновия вал, когато тези два вала се разсинхронизират настъпва удар между клапаните и буталата и те биват повредени. Тази повреда изисква основен ремонт на двигателя на автомобила, за да не допуснем  такава повреда е необходимо ангренажният ремък да бъде сменян на необходимите километричен пробег, зададен от производителя на ангренажни ремъци.


4.    Смяна на ангренажен ремък и ролки.
Смяна на ангренажен ремък и ролки при днешните автомобили се извършва в следната последователност:
   Демонтиране на ангренажния ремък:
•    сваля се горния пластмасов капак на ремъка;
•    разхлабва се гайката от опъващата шина на генератора с тръбен или гаечен ключ и генератора се притиска към двигателя, което ни позволява да свалим ангренажния ремък;
•    с гаечен ключ се превърта коляновия вал, докато белезите на капака на клапаните и на ремъчната шайба съвпаднат;
•    развиват се останалите два болта на средния капак и двата болта на долния капак и двата капака се свалят;
•    разхлабват се фиксиращите болтове на обтяжната ролка и тя се премества срещу действието на пружината до край и болтовете наново се стягат;
•    сваля се ангренажният ремък.
Монтиране на ангренажен ремък, като част от системата ролки и ремъци.

Монтажът се извършва в обратен ред. Ангренажният ремък се поставя първо на колелото на коляновия вал зад ремъчната шайба, след което на спомагателния вал за задвижване на маслената помпа и прекъсвач-разпределителя. И накрая върху разпределителния вал. При това теглещата част на ремъка трябва да е опъната. Накрая обратната страна на ангренажния ремък се поставя върху обтяжната ролка и ремъка се опъва посредством ролката. Следва да се провери дали белезите съвпадат и да се регулира запалването. При несъвпадане на белезите, операцията се повтаря докато съвпаднат.

В следващите линкове бихме искали да ви предоставим  примерни клипове относно смяната на ангренажни ремъци на различни автомобили.
 
Смяна на ремък на Audi A6, C6 4F
Смяна на ангренаж на Honda Accord


5.    Цена на ангренажен ремък и ролки
  Цената на ангренажния ремък и ролките се определя от марката и вносителя на съответната марка ролки и ремъци, също така и от марката на съответния автомобил и модел. На Българския пазар има няколко известни марки ролки и ремъци, които поддържат стабилни цени на своите продукти, но това се налага и заради тяхното качество. Марките ремъци са Gates, Contitech, Dayco а ролките са  INA, Ruvile, SKF, KOYO. Тези имена  са доказали своите качества и надеждност , затова са водещи марки в автомобилния бранш.

Купете "Ангренажен ремък" за Вашата кола от нашия онлайн магазин

Изберете марката на Вашия автомобил и ще се зареди списък със наличните артикули на TOP цена от CarAuto.BG

Ангренажен ремък


CarAuto.BG работи с бисквитки. Използвайки този сайт, вие приемате нашите Общи Условия и Политика за Поверителност